Sponsorturnering fredag den 9. september 2022.

Også i år blev sponsorerne i Viborg Golfklub inviteret til et golfarrangement – denne gang fredag den 9. september – startende med fælles morgenmand i restaurant GOMA, 18 hullers individuel Stableford turnering med indlagt holdkonkurrence samt efterfølgende frokost – også i restaurant GOMA.

62 af klubbens sponsorer havde taget imod tilbuddet om at deltage i dette års arrangement. Dagen startede med let regn (som var tiltrængt for banen). Efter en lille times tid stilnede regnen dog af, og resten af turneringen blev afviklet i behageligt golfvejr.

I Stableford turneringen var spillerne fordelt i 2 lige store rækker.

Ud over selve turneringen var der konkurrence i ”Nærmest flaget” på alle par 3 huller på banekombinationen Rød/Blå.

Resultatet af denne konkurrence blev:

Hul 11         Gunnar Kristiansen

Hul 14         Paw Pasgaard

Hul 21         Henrik Christensen

Hul 27         Marianne Nørgaard Sørensen

Som nævnt blev der spillet i 2 rækker, ligesom der blev afviklet en holdturnering, hvor de 3 bedste scores pr. hul indgik i holdets score.

I de individuelle rækker, var der præmier til de 5 bedst placerede spillere, og i holdkonkurrencen til de 4 bedst placerede hold.

Resultaterne blev:

A-Rækken

1. Paw Pasgaard 41 point
  2. Ulrik Gosvig Jensen 39 point (hcp)
  3. Allan Steffenauer 39 point
  4. Ole Skov 37 point
  5. Anders Møller Kristensen 36 point

B-Rækken

1. Martin Fast Jørgensen 45 point
  2. Gert Juul Pedersen 44 point
  3. Steen Krog 38 point
  4. Leif Christensen 37 point
  5. Carsten Sørensen 36 point

Hold-konkurrencen

1. Møller Kristensen/Sørensen/Hedegaard Nielsen/Pasgaard                  125 point
  2. Bergmann/Juul Pedersen/Husmand Kristensen/Skov                           123 point
  3. Fritze Jakobsen/Svendsen/Kristiansen/Krog                                         121 point
  4. Jensen/Mandrup/Vinther Sørensen/Møller Christensen                        120 point

Der var fine præmier til alle præmietagerne fra klubben, og Ringkjøbing Landbobank samt Carlsberg havde tillige stillet en del præmier til rådighed. Disse præmier blev fordelt ved lodtrækning. Stor tak til Ringkjøbing Landbobank og Carlsberg.

Klubbens formand Mogens Andersen orienterede undervejs kort om status på klubbens ombygningsprojekt, som forhåbentlig videreføres med start medio oktober. Mogens Andersen takkede afslutningsvis sponsorerne for deres uvurderlige økonomiske støtte til klubben, og takkede for fremmødet til dagens arrangement.