Regel og Handicapudvalget

Regel og handicapudvalget i Viborg Golfklub består af følgende personer


Formand
Børge Knudsen
Tlf. 21731291
brkknudsen@gmail.com

Finn A. Jensen
Tlf. 40458384
finn.benthe@outlook.dk


Hans Østergaard
Tlf. 40706986
Hans.ostergaard@outlook.dk

Opgaver og sammensætning

Regeludvalget består af 3 medlemmer inkl. formanden. Højst 1 medlem må være medlem af bestyrelsen. Udvalget kan fastsætte en forretningsorden, der i givet fald skal godkendes af bestyrelsen.

Regeludvalgets opgaver er:

  • at behandle sager som forelægges udvalget eller som udvalget selv bliver opmærksom på vedrørende overtrædelser af Amatør-, Ordens- og Golfregler inklusive sager om usportslig eller usømmelig adfærd,
  • at fungere som rådgivende organ i forhold til turneringsafvikling,
  • at være bindeled i eventuelle sager, som viderebringes for DGU’s regel- eller turneringskomite,
  • at være ansvarlig for formulering af Lokale Regler (evt. midlertidige Lokale Regler). Formulering foretages i samarbejde med Bane- og Turneringsudvalg og skal endeligt godkendes af bestyrelsen. Regeludvalget er ansvarligt for at de til enhver tid gældende Lokale Regler er godkendt af DGU,
  • at bistå Baneudvalget i opsætning af banemarkeringer – generelt og til større turneringer,
  • at bistå øvrige udvalg i klubben i spørgsmål vedr. golfreglerne og amatørreglerne samt tolkning af disse,
  • at have indseende med, at begyndere modtager en tilstrækkelig og forsvarlig undervisning i golfreglerne,
  • at generelt sørge for at klubbens regler og ordensforskrifter er kendte blandt medlemmerne og at sikre medlemmer og gæsters overholdelse af disse.

Regeludvalget informerer klubbens bestyrelse om regelbrud og om forhold, som efter sagens natur kræver bestyrelsens handling eller stillingtagen eller som bør komme til bestyrelsens kendskab. Hvert år i januar aflægger udvalget en beretning til betyrelsen om sit virke.

En afgørelse truffet af Regeludvalget kan ankes til DGU’s Amatør- og ordensudvalg.

 

Opgaver og sammensætning

Handicapudvalget består af 3 medlemmer inkl. formanden. Højst 1 medlem må være medlem af bestyrelsen. Udvalget kan fastsætte en forretningsorden, der i givet fald skal godkendes af bestyrelsen.

Handicapudvalget har til opgave at sætte og regulere medlemmernes handicap

i overensstemmelse med det af DGU forordnede Course Rating, Slope og Handicapsystem.

Udvalgsmedlemmernes rettigheder og pligter er beskrevet i WHS Handicapsystemet.

Dette indebærer, at udvalget

  • skal have et indgående kendskab til WHS Handicapsystemet (World Handicap System),
  • er forpligtet til at administrere systemets regler i alle medlemmernes interesse,
  • medvirker til at sikre, at handicapsystemet er kendt af og overholdes af klubbens medlemmer,
  • i samarbejde med turneringsudvalget og klubbens sekretariat tilrettelægger administrationen omkring godkendelse af turneringer som tællende, indlevering af scorekort, registrering og regulering af scorer og handicap,
  • træffer afgørelse om skønsmæssig regulering af et medlems handicapindex,
  • i samarbejde med baneudvalget, turneringsudvalget samt sekretariatet tilvejebringer grundlaget for DGU’s fastsættelse af Course Rating og Slope samt fastsætter banens handicapnøgle efter de af DGU fastsatte retningslinjer herfor.

Handicapudvalget er underlagt DGU’s Amatør- og ordensudvalg og dermed ikke klubbens bestyrelse, men udvalget informerer klubbens bestyrelse om brud på handicapsystemet og om forhold, som efter sagens natur kræver bestyrelsens handling eller som bør komme til bestyrelsens kendskab. Hvert år i januar aflægger udvalget en beretning til betyrelsen om sit virke.

 

Kunne du lide dette? Del det...

Shares