Klubmøde med Thomas Bjørn – The Winning Captain i Ryder Cup.

Den 21. februar dannede BDO Loungen på Tingvej rammen om et arrangement med Danmarks gennem tiderne mest vindende golfspiller, Thomas Bjørn.

Arrangementet var blevet til gennem et samarbejde mellem Hermann Salg & Events og Thomas Nielsen fra Himmerland Golf & Spa Resort og Made in Denmark, og Viborg Golfklub var med som arrangør.

Som optakt til arrangementet med Thomas Bjørn afholdt Viborg Golfklubs erhvervsklub en seance, hvor Thomas Nielsen på underholdende vis orienterede om udviklingen af konceptet omkring Made in Denmark, som nu efterhånden er ved at være en etableret del af Europa Touren. For 2019 er præmiesummen hævet fra 1,5 mio. til 3,0 mio. Euro, hvilket forhåbentlig kan være med til at tiltrække endnu flere af de højt rangerende spillere på Europa Touren.

Man ser fra organisationen bag Made in Denmark gerne et styrket samarbejde med hoteller og andre overnatningsmuligheder i Viborg området, og der er indledt forhandlinger herom.

Efterfølgende deltog erhvervsklubbens medlemmer sammen med i alt godt 220 golfinteresserede tilhørere i aftenens hovedattraktion, nemlig mødet med Thomas Bjørn.

Med journalist Anders Sigdal som interviewer, underholdt Thomas Bjørn på fornem vis om sine overvejelser og beslutninger i forbindelse med sit hverv som kaptajn for Europas  hold i Ryder Cup matchen mod USA, som blev afholdt på Le Golf Nationale uden for Paris i eftersommeren 2018.

Thomas Bjørn fortalte om 20 måneders hårdt ledelsesarbejde for at sikre, at 12 golfindividualister med meget forskelligt temperament skulle top performe som et hold. Det var interessant at få indblik i de overvejelser, der i den forbindelse kræves for at få samarbejdet og spillet til at gå op i en højere enhed.  Anstrengelserne lykkedes – som vi ved – og Thomas Bjørn kan føje endnu en fornem titel som vindende Ryder Cup kaptajn til sin lange række af sejre i golfmæssig sammenhæng.

Tilskuernes koncentration under den knap 2 timer lange seance tydede på, at alle lyttede interesseret, og det er vort indtryk, at alle var glade for, at de havde deltaget i arrangementet.

Arrangementet i BDO Loungen kunne kun gennemføres med hjælp fra sponsorer, og i den forbindelse skal der lyde stor tak til Jyske Bank, Ringkjøbing Landbobank, Viborg Blikkenslageri, Henrik Marager samt Malerfirmaet René Hermann.

Nedenfor ses fotos fra aftenens arrangement.