Gennem mange år er klubmesterskaberne i Viborg Golfklub blevet afviklet over 2 weekender – typisk i månederne august og september. Turneringsdagene er som udgangspunkt blevet fastlagt på de datoer, som DGU foreslår, da vi derved styrer uden om kampe i danmarksturneringen,  oprykningsspil mv.

I år blev 1. spillerunde dog flyttet en uge i forhold hertil, da vi ved turneringsplanlægningen tog hensyn til placeringen af Fyrværkerifestivalen. Denne blev dog aflyst på grund af Coronasituationen. Vi flyttede 1. spillerunde, i et lønligt håb om, at flere så ville melde sig til mesterskaberne. Deltagerantallet var dog det samme som sidste år og ligger stadig på et relativt beskedent niveau.

Sponsor for klubmesterskaberne har igen i år været Dahl Pedersen (forhandler af Volvo og Renault).

I weekenden 5. – 6. september blev der spillet slagspil fra scratch.

I rækkerne junior, primeage og midage spilles der 54 huller, og rækkemestrene findes efter de 3 slagspilsrunder.

Rækkemestrene og runner up i de nævnte grupper blev:

Junior piger                     Maria Eline Madsen                         (239 slag)

Johanne Lundorff                             (250 slag)

Junior drenge              Oscar Reventlow-Mourier                   (209 slag)

Nikolaj Lange Andersen                      (213 slag)

Primeage damer          Julie Nygaard                                  (231 slag)

Christina Juel Olsen                        (243 slag)

Primeage herrer          Troels Wolff Hansen                         (221 slag)

Jacob Gjørup Møller                          (232 slag)

Midage herrer              Ian Jørn Jensen                               (220 slag)

Martin Quist                                      (225 slag)

Rækken Midage damer blev ikke spillet på grund af for få deltagere (minimum 2)

I weekenden 19. – 20. september har der været afviklet hulspilsmatcher for at finde vinderne af rækkemesterskaberne for rækkerne seniorer og veteraner og for at finde klubmestrene for henholdsvis damer og herrer.

Rækkemestrene og runner up i rækkerne senior og veteran blev:

Senior herrer               Claus Hermann

Søren Brandstrup                             (runner up)

Veteran herrer            Ib Møller Pedersen

Arne Bredahl                                   (runner up)

Rækkerne for senior damer og veteran damer samt rækkerne for spillere i aldersgruppen superveteran blev ikke spillet – igen på grund af for få deltagere.

Klubmestrene for damer og herrer findes blandt de 8 bedste damer og de 16 bedste herrer på tværs af rækkerne junior, primeage og midage i slagspilsturneringen, der som nævnt blev afviklet for 2 uger siden.

Årets klubmestre 2020 og runner up for damer og herrer blev:

Klubmester damer       Marie Eline Madsen

Julie Nygaaard                                 (runner up)

Klubmester herrer       Nikolaj Lange Andersen

Oscar Reventlow-Mourier                   (runner up)

Vi ønsker alle TILLYKKE med de fine placeringer

Præmieoverrækkelsen blev forestået af Morten Gravesen fra Dahl Pedersen og klubbens formand Mogens Andersen

Der skal lyde en stor tak til klubmesterskabernes sponsor – Dahl Pedersen