Carlsberg Viborg Open den 29. maj.

Gennem efterhånden mange år, har Carlsberg været præmiesponsor for den ranglisteturnering for herrer, der altid afvikles 2. pinsedag på Viborg Golfklubs anlæg. Således også i år, hvor 74 elitespillere fra hele landet kæmpede om præmierne i Carlsberg Viborg Open.

Det var dejligt at se, at deltagerantallet i år lå pænt højere end de forrige år.

Der var tale om et stærkt felt, hvor 28 af de deltagende spillere mødte frem med plus-handicaps. Der spilles slagspil fra scratch.

Vejret viste sig denne dag fra den gode side, idet der var dejligt solskinsvejr med moderat vind fra starten af. Vinden blev dog mere fremherskende hen over dagen uden dog at blive et problem for spilafviklingen.

Turneringen blev afviklet over 36 huller, hvor de første spillere startede kl. 07.00 med start fra både hul 1 og hul 19. Præmieoverrækkelsen fandt sted ca. kl. 19, så der var tale om en lang dag for spillere og hjælpere.

Ud over slagspilsturneringen er der tradition for, at der tillige afvikles konkurrence i ”Nærmest flaget” samt i ”Længste drive”. Resultatet af disse 2 konkurrencer blev følgende:

Nærmest flaget på hul 2: Julius Støchel Vagtborg van Dyk, Hjortespring Golfklub

Længste drive på hul 25: Mikkel Palm, Smørum Golfklub.

I slagspilsturneringen kæmpes der om en samlet præmiesum på kr. 10.000 i form af gavekort. Der er præmier til de 8 bedst placerede spillere.

Resultaterne blev følgende:

1. Nikolaj Lange Andersen, Viborg Golfklub 146 slag      +2 til par
  2. Andreas Nielsen, Morsø Golfklub 147 slag      +3 til par
  3. Jacob Madsen, Horsens Golfklub 148 slag      +4 til par
  4. Mathias Thybo, Viborg Golfklub 149 slag      +5 til par (S18)
  5. Alex Boll Furbo, Holstebro Golfklub 149 slag      +5 til par
  6. Martin Quist, Viborg Golfklub 150 slag      +6 til par
  7. Casper Jørgensen, Horsens Golfklub 151 slag      +7 til par (S18)
  8. Kasper Lind Rørbæk, Dejbjerg Golfklub 151 slag      +7 til par

Ved lige antal slag blev den endelige placering afgjort ud fra den bedste score på de sidste 18 huller.

Stort tillykke til Nikolaj Lange Andersen med 1. pladsen, og tak til præmiesponsor Carlsberg.

Kunne du lide dette? Del det...