Som der er tradition for, lægger Viborg Golfklub bane til ranglisteturneringen Carlsberg Viborg Open, der afvikles 2. Pinsedag.

Således også i år. I 2020 måtte turneringen aflyses pga. Covid-19 restriktioner.

Der var i år stor søgning til turneringen, som er maksimeret til 84 spillere. Yderligere 9 måtte nøjes med at komme på ventelisten.

Turneringen er åben for spillere af det mandlige køn, og handicapkravene er +8,00 til 12,0.

Feltet i år var specielt stærkt, idet 33 af de deltagende spillere var i + handicap.  Det betød også, at der blev vist noget fornemt golfspil i turneringen, der afvikles over 36 huller.

På trods af varsler om regn noget af dagen, var vi så heldige, at begge runder kunne afvikles i tørvejr.

Spillerne blev sendt af sted med løbende start fra 2 teesteder (hul 1 og hul 19) med første start kl. 07.00. Sidste spiller var i klubhuset omkring kl. 18.30. Så det blev en lang dag for spillere, turneringsledelse og hjælperkorps.

Som der også er tradition for på denne dag, spilles der om ”Nærmest flaget” på hul 2 og ”Længste drive” på hul 25.

Resultaterne for disse to konkurrencer blev:

Nærmest flaget:             Magnus Krebs                 Ørnehøj Golfklub

Længste drive:               Lasse Damborg               Ørnehøj Golfklub

I selve hovedturneringen, som Carlsberg gennem mange år har været sponsor for – er der præmier til de 8 bedste spillere. Der spilles om en samlet præmiesum på kr. 10.000. Præmierne gives i form af gavekort.

Der var i år særlig stor spænding om, hvem, der blev den endelige vinder, idet 2 spillere – Magnus Krebs og Nikolaj Lange Andersen efter de 2 runder begge havde brugt 141 slag. Den endelige afgørelse måtte derfor findes ved omspil.

På det første omspilshul (hul 19) delte de hullet i birdies. Spillerne måtte derfor videre til banens 20. Hul, hvor afgørelsen faldt til Magnus Krebs’ fordel, idet han fik en par, og Nikolaj Lange Andersen måtte bruge 5 slag.

De 8 præmietager vises nedenfor:

1. Magnus Krebs Ørnehøj Golfklub                                              141 slag
  2. Nikolaj Lange Andersen Kolding Golfklub                                141 slag
  3. Emil Søgaard Silkeborg Ry Golfklub                                        144 slag
  4. Mike Solgaard Randers Golf Klub                                            144 slag
  5. Jonas Vestergaard Thybo Silkeborg Ry Golfklub                     145 slag
  6. Oscar Reventlow-Mourier Viborg Golfklub                               146 slag
  7. Casper Jørgensen Horsens Golfklub                                       148 slag
  8. Kristian Leth-Andersen Odder Golfklub                                   149 slag